Załóżmy, że masz zadanie zbadania rentowności potencjalnego kontrahenta Twojej firmy - dostępne są jedynie sprawozdania finansowe tej firmy oraz jej konkurentów. Czy wiesz, jak poradzić sobie bezbłędnie z tym zadaniem? Na co zwrócić największą uwagę? Jak porównać badane firmy i w jaki sposób wyciągać odpowiednie wnioski? Jak odnieść uzyskane wyniki do poziomu rentowności firm produkcyjnych, handlowych czy usługowych? O tym przeczytasz w tym artykule, a także poznasz odpowiedź na poniższe kwestie:
Analizę ekonomiczno-finansowa przeprowadzasz w celu syntetycznej oraz retrospektywnej oceny różnych aspektów działalności firmy w kontekście ekonomicznym. Odbiorcami informacji płynącej z Twojej analizy mogą być zainteresowane grupy - zarówno wewnątrz, jak i z otoczenia przedsiębiorstwa. Przede wszystkim analizę ekonomiczno-finansowa wykorzystuje kadra kierownicza spółki, a także dostarczyciele kapitału - tak obcego (wierzyciele), jak własnego (udziałowcy). Jak więc możesz się przekonać, poprawność Twoich analiz oraz świadomość doniosłej roli, jakie pełnią, zmusza Cię do stałego doskonalenia tej profesji. Idealnie spełni tę rolę to hasło, z którego dowiesz się m.in.:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip