Wskaźnikowa ocena rentowności - case study

Dodano: 1 kwietnia 2010
Wskaźnikowa ocena rentowności

Załóżmy, że masz zadanie zbadania rentowności potencjalnego kontrahenta Twojej firmy - dostępne są jedynie sprawozdania finansowe tej firmy oraz jej konkurentów. Czy wiesz, jak poradzić sobie bezbłędnie z tym zadaniem? Na co zwrócić największą uwagę? Jak porównać badane firmy i w jaki sposób wyciągać odpowiednie wnioski? Jak odnieść uzyskane wyniki do poziomu rentowności firm produkcyjnych, handlowych czy usługowych? O tym przeczytasz w tym artykule, a także poznasz odpowiedź na poniższe kwestie:

  • Jakie 2 podstawowe obszary rentowności możesz badać, konstruując odpowiednie wskaźniki?
  • Jak w praktyce liczyć i interpretować wskaźnik rentowności sprzedaży brutto?
  • Jaki jest średni poziom wskaźnika rentowności operacyjnej dla firm o dobrej kondycji finansowej?
  • Jakie wskaźniki możesz policzyć w celu oceny rentowności kapitału?

Pozostało jeszcze 97% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz