zmiany w VAT

wojciech

Archiwalny Zmiany VAT w 2017 r. – omówienie praktyki organów podatkowych oraz planowane nowelizacje

Celem webinarium jest wskazanie metod przeciwdziałania oszustwom w VAT, podejmowanym przez ustawodawcę oraz narzędziom, jakimi w tym względzie administrację podatkową dysponuje od 1 stycznia 2017 r.  Zmiany w przepisach o VAT w 2017 r. nie pozostają przy tym bez wpływu na sytuację i rozliczenia rzetelnych podatników. Celem webinarium jest również wskazanie ryzyka i zagrożeń w tym względzie oraz sposobów ich minimalizacji.

Zapraszamy do obejrzenia szkolenia online, z którego dowiesz się i poznasz praktyczne przykłady w zakresie:

  • Praktyki postępowania organów podatkowych w zakresie identyfikacji zagrożeń związanych z wyłudzaniem VAT i przeciwdziałania wyłudzeniom.
  • Praktycznych skutków realizacji transakcji z podmiotem nieuczciwym lub nierzetelnie rozliczającym podatki.
  • Praktyki funkcjonowania przepisów dotyczących rejestrowania oraz wyrejestrowywania podmiotów z rejestru podatników VAT czynnych - skutki dla podatników oraz ich kontrahentów;
  • Wybrane problemy w zakresie stosowania odwrotnego obciążenia usług budowlanych;
  • Omówienia planowanych obowiązków związanych m.in. ze split payment.

Szkolenie prowadzi:


Wojciech Kotowski

Doradca podatkowy, Senior Associate w Zespole Podatku VAT. Od początku ponad 8-letniej kariery zawodowej związany jest z problematyką podatkową oraz doradztwem prawnym i podatkowym na rzecz przedsiębiorstw oraz administracji publicznej, w tym jednostek samorządu terytorialnego.  Doradza największym spółkom i koncernom działającym na rynku polskim w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatku od czynności cywilnoprawnych. Uczestniczył w realizacji szeregu projektów w zakresie odzyskiwania podatku VAT, w tym m.in.: postępowaniach o odzyskanie VAT dla jednostek samorządu podatkowego; postępowaniu o odzyskanie VAT dla jednego z domów maklerskich; reprezentowaniu podatnika w postępowaniu przed urzędem skarbowym dotyczącym zwrotu podatku VAT w związku z inwestycją deweloperską; postępowaniu o odzyskanie VAT dla podmiotu z branży nieruchomości. Posiada doświadczenie w zakresie postępowań podatkowych, postępowań kontrolnych, prowadzonych przez organy kontroli skarbowej oraz kontroli podatkowych, w których uczestniczył jako pełnomocnik podatników. Reprezentuje także podatników w postępowaniu przed Wojewódzkimi Sądami Administracyjnymi w sprawach z zakresu prawa podatkowego.

Autor licznych artykułów oraz publikacji dotyczących podatków, zamieszczanych na łamach największych opiniotwórczych wydawnictw o tematyce ekonomicznej, prawnej i podatkowej.

Wstęp:

 

O Kancelarii Ożóg Tomczykowski:

Od 2003 roku towarzyszymy naszym klientom oferując kompleksowe doradztwo podatkowo-prawne. Jesteśmy niezależną polską kancelarią, która dzięki aktywnej działalności i profesjonalnej obsłudze polskich i zagranicznych przedsiębiorstw zajmuje czołową pozycję na rynku. Z odpowiedzialnością i pełnym zaangażowaniem wspieramy naszych klientów w budowaniu pozycji na rynku oraz zapewnieniu bezpieczeństwa i efektywności prowadzonego biznesu. Stawiamy na talenty. Nasz zespół to profesjonaliści o wysokim poziomie wiedzy podatkowej, prawnej i ekonomicznej oraz szerokiej znajomości zagadnień branżowych i otoczenia biznesowego naszych klientów i partnerów. O sile i jakości naszej kancelarii stanowi przede wszystkim wieloletnie doświadczenie zawodowe jej wspólników – dr Ireny Ożóg i Pawła Tomczykowskiego. Satysfakcja klientów z naszych usług – innowacyjnych rozwiązań oraz strategicznego i długoterminowego doradztwa prawno-podatkowego uwzględniającego uwarunkowania biznesowe i specyfikę branż – to nasz priorytet. Wiedza ekspercka, praca zespołowa, troska o klienta oraz innowacyjność są głównymi wartościami, którymi kierujemy się w naszej wieloletniej współpracy z klientami. Zaufali nam klienci reprezentujący różnorodne sektory gospodarki, w tym energetyczny, chemiczny, spożywczy, motoryzacyjny, deweloperski, FMCG i wiele innych, a wśród nich firmy z listy 500 największych polskich przedsiębiorstw, w tym m.in. kilka z pierwszej dwudziestki tej listy.

Split

Archiwalny Przygotuj się na rewolucyjne zmiany w VAT. Od 1 stycznia 2018 r. będzie obowiązywał mechanizm podzielonej płatności w VAT

Dzięki wprowadzeniu mechanizmu podzielonej płatności w VAT (ang. split payment) organy podatkowe będą miały dostęp do rachunków podatkowych. Poznaj praktyczne skutki tych zmian, zobacz, co one dla Ciebie oznaczają.

Split payment to narzędzie, które ma pomóc w walce z oszustwami podatkowymi. Planowane rozwiązanie polega na tym, że płatność za towar lub usługę jest dokonywana w wartości netto na rachunek bankowy dostawcy, natomiast pozostała zapłata odpowiadająca kwocie podatku od towarów i usług, jest płacona na specjalne konto dostawcy - rachunek VAT.

Zapraszamy do  obejrzenia  webinarium, z którego dowiesz się m.in..:

- na czym w praktyce polega mechanizm podzielonej płatności w VAT,

- na jakie korzyści może liczyć podatnik dzięki tym zmianom,

- jakie są negatywne skutki tego rozwiązania dla podatników,

- czy każdy podatnik VAT będzie musiał mieć dodatkowe konto,

- w jakich sytuacjach zgromadzone środki na koncie VAT przepadną na rzecz Skarbu Państwa,

Poznaj praktyczne skutki tych zmian i zobacz, jak się do nich przygotować.

Szkolenie prowadzi:

Marcin Zarzycki, doradca podatkowy, partner w Kancelarii LTC Aquila Zarzycki Niebudek

Wstęp:



szkolenie

Archiwalny Zmiany w VAT od 1 stycznia 2017 roku

Zmiana warunków skorzystania ze zwrotu VAT w terminie 25 dni, ograniczenie  stosowania kwartalnych rozliczeń VAT – to tylko niektóre zmiany, jakie wejdą w życie wraz z początkiem nowego roku. Obejrzyj szkolenie i zdobądź wiedzę jak przygotować się do zmian w przepisach.

Od 1 stycznia 2017 r. podatników czeka duża nowelizacja VAT.

Po obejrzeniu szkolenia dowiesz się m.in.:

- kto będzie musiał obowiązkowo składać deklaracje VAT w formie elektronicznej po 31 grudnia 2016 r.,

- co się zmieni w odliczaniu VAT z tytułu WNT oraz importu usług,

- kiedy będą stosowane sankcje w VAT i jak się przed nimi uchronić,

- co się zmieni w opodatkowaniu usług budowlanych,

- w jakich okolicznościach naczelnik urzędu skarbowego będzie mógł wykreślić podatnika z rejestru VAT,

- czy usługi pomocnicze do usług finansowych będą mogły nadal korzystać ze zwolnienia z VAT,

- co się zmieni w prowadzeniu ewidencji VAT.

W trakcie szkolenia eksperci w praktyczny sposób wyjaśnią, jak przygotować się do zmian w ustawie o VAT, jakie problemy praktyczne mogą pojawić się w rozliczaniu VAT po wejściu w życie znowelizowanych przepisów i na co zwrócić szczególną uwagę.

Odpowiedzą także na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości dotyczące nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług. Eksperci przedstawią również odpowiedź na pytanie, czy znowelizowane przepisy będą mogły wpłynąć na rozliczenie VAT za okresy sprzed 2017 roku.


Webinarium prowadzą:

Urszula Płusa-Szpadzik

Starszy konsultant w Accreo, doradca podatkowy nr 11884.

 

 

Justyna Kowalik

Project Manager w Accreo, doradca podatkowy nr 11945

Wstęp:

12345

Archiwalny Rewolucyjne zmiany w VAT dla sektora publicznego. Od 1 stycznia 2017 r. obowiązkowa centralizacja rozliczeń VAT

Od 1 października 2016 r. gminy wraz ze swoimi jednostkami mogą już przechodzić na nowy model rozliczeń podatku od towarów i usług. Tego dnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o VAT. Obowiązkowa centralizacja w zakresie VAT nastąpi wraz z początkiem przyszłego roku. Już dziś przygotuj się na nowe obowiązki.

Po zmianach gmina wraz ze swoimi jednostkami budżetowymi będzie składała jedną deklarację VAT, na podstawie której nastąpi wspólne rozliczanie podatku.

Uwaga! O terminie, od którego jednostka będzie rozliczać VAT wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi jednostki samorządu terytorialnego, trzeba poinformować właściwego dla siebie naczelnika urzędu skarbowego. Takiego obowiązku należy dopełnić przed dniem centralizacji, składając stosowną informację

Zapraszamy do obejrzenia materiałów video, z których dowiesz się:

- jakie obowiązki mają jednostki w związku z przejściem na scentralizowany model rozliczeń  i jak się do tego sprawie przygotować,

- co dalej z kasami rejestracyjnymi i kiedy będzie można skorzystać z ulgi na kasę,

- co zmieni się w zakresie odliczeń VAT i co trzeba wiedzieć o zasadach obliczania proporcji,

- kiedy trzeba sporządzić korekty VAT i jak zrobić to bezbłędnie.

Podczas szkolenia ekspert w praktyczny sposób omówi zagadnienia związane z centralizacja rozliczeń. Odpowiada też na najczęściej pojawiające się pytania.

Szkolenie prowadzi:

Samir Kayyali - doradca podatkowy, ekonomista, ekspert ds. zarządzania ryzykiem podatkowym, szkoleniowiec w Akademii Biznesu MDDP. Prowadzi własną praktykę podatkową.

Wstęp