Przekazywanie przez producenta napojów na cele reklamowe i promocyjne

Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Dodano: 8 marca 2010
Pytanie: Rozliczam producenta napojów. Czy przekazanie napojów (wyrobów gotowych) na cele reklamowe lub w pakietach promocyjnych (np. dodatkowa darmowa zgrzewka napoi do odpowiedniej ilości zamówienia) należy opodatkować podatkiem VAT? Są to prezenty o małej wartości. Jak wygląda sytuacja na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych? Czy koszty wyprodukowania napojów przekazanych na cele reklamowe stanowią koszty uzyskania przychodów? Jak powinna wyglądać ewidencja księgowa takiego zdarzenia? Często zdarza się, że do napojów przeznaczonych na cele reklamowe (np. degustacja w sklepach) dodawane są zakupione przez firmę kubki. Czy można pomniejszyć podatek należny od faktury za kubki,  przekazane na cel reklamowy? Do jakich kosztów zaliczyć koszty likwidacji zgrzewek napojów (np. utrata terminu ważności czy zniszczenie mechaniczne butelek)?

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz