Pytanie:
Fundacja realizuje inwestycję częściowo finansowaną z dotacji i kredytów. W umowach o dotację i kredyty zapisane są warunki, które muszą być spełnione przy realizacji inwestycji. W celu kontroli wypełnienia tych wymogów, Fundacja podjęła współpracę z doradcą. Osoba ta ma za zadanie dbać, by inwestycja przebiegała zgodnie z warunkami wspomnianych umów, a także kontaktować się z instytucjami finansującymi inwestycję. Czy koszty wynagrodzenia doradcy, powinny zwiększać wartość początkową wytworzonego środka trwałego? Faktura za usługi doradcze została wystawiona jednorazowo w okresie 2 miesięcy po oddaniu środka trwałego do użytkowania, gdyż wtedy usługa nadzoru i kontroli nad projektem zakończyła się (ostateczne rozliczenie dotacji unijnej).
Pozostało jeszcze 58% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Katarzyna Trzpioła
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.