Czy należy sporządzić harmonogram czasu pracy?

Monika Frączek

Autor: Monika Frączek

Dodano: 9 grudnia 2009
Pytanie: W firmie budowlanej jest zatrudnionych ponad 100 osób. Jest wprowadzony równoważny system czasu pracy i czteromiesięczny okres rozliczeniowy. Czas pracy może być przedłużony do 12 godzin na dobę w przyjętym okresie rozliczeniowym. Przedłużony czas pracy jest równoważony krótszym dobowym wymiarem czasem pracy w niektórych dniach lub dniami wolnymi od pracy do przeciętnie 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym. W okresie, w którym pracownicy świadczą pracę do 12 godzin na dobę należy utworzyć harmonogramy czasu pracy. Harmonogram czasu pracy podaje się do wiadomości pracowników nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem miesiąca. Czy jeśli takie informacje są zawarte w regulaminie pracy to czy to jest wystarczające? Czy biorąc pod uwagę system czasu pracy opisany powyżej powinny być ustalone w regulaminie pracy godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy w poszczególnych dniach? Przykładowy zapis „ustala się pracę w godzinach od 7.00 do 19.00 z jednogodzinną przerwą na odpoczynek i spożycie posiłku” Czy taki zapis jest niezbędny w regulaminie pracy? Czy w regulaminie pracy powinien być określony dzień wolny od pracy z tytułu przeciętnie 5-dniowego tygodnia pracy: np. sobota? Czy ten dzień wolny może dopiero wynikać z harmonogramu?

Pozostało jeszcze 76% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Monika Frączek

Autor: Monika Frączek

Prawnik, autorka opracowań z zakresu prawa pracy. Od 1998 r. była głównym specjalistą w Departamencie Prawa Pracy, w Ministerstwie Pracy i Polityki Od 2003 r. pracowała w Wydziale Legislacji Departamentu Prawa Pracy. Uczestniczyła w pracach legislacyjnych w MPiPS i Parlamencie. Absolwentka Podyplomowego Studium Zbiorowych Stosunków Pracy i Zasobów Ludzkich, w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Uczestnik Podyplomowego Studium Zagadnień Legislacyjnych prowadzonego na Uniwersytecie Warszawskim. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy. Autorka opracowań z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także osób zarządzających. Obecnie prowadzi swoją firmę doradczą oraz prowadzi szkolenia z tematyki prawa pracy dla działów kadr, osób zarządzających oraz związków zawodowych, w szczególności z czasu pracy, dokumentacji pracowniczej, zgodnego z prawem zatrudniania i zwalniania pracowników, podnoszenia kwalifikacji zawodowych uprawnień rodzicielskich, problematyki pracy tymczasowej.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz