Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem to nieustanne poszukiwanie narzędzi, które zwiększają wydajność, poprawiają jakość pracy oraz pozwalają szybko reagować na zmiany warunków rynkowych. W 2025 roku warto zwrócić uwagę szczególnie na strategie takie jak Agile, turkusowe zarządzanie oraz zarządzanie przez cele (MBO). Każda z tych metod przyczyni się do udoskonalenia firmy i będzie wspierać elastyczność, zaangażowanie zespołów i koncentrację na osiąganiu wyników. Podpowiadamy, jak zarządzać zespołem w 2025 roku.
Integralną częścią każdego projektu jest budżet. W przypadku rozbudowanych projektów nieocenione wsparcie mogą zapewnić programy do zarządzenia. Czym się kierować podczas wyboru narzędzia, z którego będą korzystać pracownicy działu finansowego? Jakie możliwości powinno ono zapewniać? Poznaj 5 przydatnych funkcjonalności programu do zarządzania projektami.
Zarządzanie zapasami przez dostawcę VMI (Vendor Managed Inventary) są to działania, które oferują dostawcy i operatorzy logistyczni. Klasyczny system zarządzania zapasami polega na tym, że (w zależności od przyjętego modelu zarządzania) w momencie obniżenia poziomu materiału u odbiorcy poniżej progu bezpieczeństwa bądź w przypadku planowania zapotrzebowania na towar,odbiorca składa zamówienie na dany materiał. Sprawdź, jakie są podatkowe konsekwencje działania w takim modelu, na gruncie VAT.
Czy obawiasz się, że Twoi klienci odejdą do bardziej technologicznie zaawansowanych biur rachunkowych? Denerwuje Cię, kiedy odpowiadasz na te same pytania swoich klientów? Chcesz zwiększyć efektywność i prestiż swojego biura rachunkowego, ale nie wiesz jak to zrobić?
Niektóre wydatki na zakup usług niematerialnych od podmiotów powiązanych podlegają od 1 stycznia 2018 r. limitowaniu w kosztach uzyskania przychodu, na podstawie art. 15e ustawy o CIT. Do takich wydatków zalicza się w szczególności usługi doradcze, reklamowe, zarządzania i kontroli, przetwarzania danych, ubezpieczeń, gwarancji i poręczeń, badania rynku oraz świadczenia o podobnym charakterze. Czy limitowanie dotyczy także wydatków na zarządzanie inwestycją?
Każdy kryzys, poza tymi oczywiście, które doprowadzają do całkowitej katastrofy i upadłości firmy, skutkuje koniecznością zmian w zarządzaniu. Skutki kryzysu, które jednoznacznie są zmianami negatywnymi, powinny wywołać działania, które w dalszej perspektywie dadzą efekt zmiany pozytywnej. Odnosi się to do niemal do każdego aspektu działalności biznesowej, w tym również do sfery finansów przedsiębiorstwa i chodzi tu nie tylko o koszty, których minimalizacja jest niezwykle istotna.
W momencie zdefiniowania aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa jako kryzysu, management powinien sięgnąć po rozwiązania wcześniej przygotowane na taką okoliczność. W związku z faktem, iż kryzys będzie miał przełożenie na niemal każdy aspekt działalności firmy, informacje o podejmowanych działaniach muszą być jasno i klarownie przekazywane całej organizacji.
Tajemnica skutecznego zarządzania tkwi w przemyślanej strategii na okoliczność stabilnej sytuacji rynkowej i w obmyślonej taktyce na wypadek kłopotów przedsiębiorstwa.
Delegacje odbywane przez pracowników w skali jednostkowej wydają się mało istotnym kosztem. Jeśli jednak dokonamy podsumowania całkowitych kosztów delegacji, może okazać się, że stanowią one grupę kosztów mającą ważny wpływ na wynik finansowy. Z tego powodu firmy coraz dokładniej starają się kontrolować i planować tego rodzaju koszty. W artykule zaprezentowano założenia, które pozwolą opracować proces zarządzania kosztami delegacji.
Zarządzanie przez wartość, rozumiane jako dążenie do zwiększania wartości bieżącej wolnych przepływów pieniężnych dla właścicieli, coraz częściej uznawane jest za najważniejszy cel przedsiębiorstwa.
Awansowałem i zaczynam pracę na stanowisku menedżera regionu. Pod sobą będę miał teraz 8-osobową grupę handlowców. Chciałbym wywiązywać się rzetelnie z obowiązków i efektywnie zarządzać zespołem. Jakie problemy najczęściej pojawiają się podczas zarządzania grupą handlowców? Jak można ich unikać, jak minimalizować negatywne skutki?
Target costing jest to pakiet metod zarządzania, które poprzez planowanie i kontrolowanie kosztów mogą umożliwić Ci takie kształtowanie ich poziomu, żeby Twoja firma uzyskała zakładaną rentowność i mogła osiągnąć planowany zysk w całym cyklu życia produktów. W takim podejściu największy nacisk kładzie się na dobre przygotowanie produktu, ponieważ to przesądza o 80-90% kosztów ponoszonych później. Przeczytaj, jak ustalić wysokość marży docelowej oraz wyznaczyć koszty docelowe w kontekście organizacji procesu budżetowania. Dowiedz się także:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip