Nowe przepisy wprowadzają zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów. Jak prawidłowo uwzględnić spis z natury, niezapłacone faktury i uniknąć kosztownych błędów w rozliczeniach? Dowiedz się, jak optymalizować swoje zobowiązania podatkowe i dostosować ewidencję do nowych wymogów. Sprawdź, na co zwrócić szczególną uwagę, aby uniknąć problemów przy zamknięciu roku!
Nie przegap okazji, aby uporządkować swoją wiedzę i uniknąć pułapek związanych z kasowym PIT i inwentaryzacją!
Oglądaj pozostałe szkolenia dotyczące kasowego PIT:
PIT kasowy: wady i zalety nowego rozwiązania
Kasowy PIT a forma opodatkowania – jak uniknąć pułapek podatkowych?
Kasowy PIT a ryczałt - jak prawidłowo prowadzić ewidencję
Polecamy też:
Prawidłowo przeprowadzona inwentaryzacja w jednostkach sektora finansów publicznych to gwarancja pełnej kontroli nad majątkiem oraz rzetelnych sprawozdań finansowych. Dzięki dobrze zorganizowanej inwentaryzacji łatwo wykryjesz błędy, poprawisz ewidencję księgową i unikniesz sankcji za naruszenie przepisów rachunkowości. Sprawdź, jakie są obowiązki osób biorących udział w inwentaryzacji. Skorzystaj z praktycznego zestawienia metod i terminów inwentaryzacji aktywów i pasywów.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Jeżeli arkusze spisu z natury zostaną sporządzone w sposób nierzetelny, z wieloma poprawkami, to biegły rewident bez zarządzenia dodatkowego spisu nie uzna ich za wystarczającą podstawę korekty stanów ewidencyjnych. Skorzystaj z podpowiedzi i zobacz, o jakich zasadach trzeba pamiętać, sporządzając arkusz spisu z natury. Pobierz wzór arkusza spisu z natury z omówieniem.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Pobierz:
Polecamy też:
Właściwie przeprowadzona inwentaryzacja pozwala na ustalenie rzeczywistego stanu aktywów i pasywów jednostki. To czasochłonny proces dlatego warto go odpowiednio wcześniej zaplanować. Pamiętaj - prawidłowo przeprowadzona inwentaryzacja to podstawa do sporządzenia rzetelnego sprawozdania finansowego. Jak dobrze przeprowadzić inwentaryzację? jakie są terminy inwentaryzacji? Skorzystaj z naszych wskazówek.
Jaki jest cel inwentaryzacji
Przeprowadzenie, a następnie wyniki inwentaryzacji należy odpowiednio udokumentować i powiązać z zapisami ksiąg handlowych, a ujawnione w toku inwentaryzacji różnice trzeba wyjaśnić i rozliczyć w księgach tego roku obrotowego, na który przypadał termin inwentaryzacji.
Głównym celem inwentaryzacji jest ustalenie rzeczywistego stanu aktywów i pasywów jednostki oraz doprowadzenie danych wynikających z ksiąg rachunkowych do ich zgodności ze stanem faktycznym. Prawidłowo przeprowadzona inwentaryzacja to podstawa do sporządzenia rzetelnego sprawozdania finansowego.
Oprócz ustawy o rachunkowości warto skorzystać z wytycznych zawartych w opublikowanym 28 lipca 2016 r. komunikacie ministra finansów dotyczącym ogłoszenia uchwały Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie przyjęcia stanowiska Komitetu dotyczącego inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów.
Polecamy poradę video:
Zaczynamy inwentaryzację – co powinno się znaleźć w zarządzeniu w sprawie inwentaryzacji
Podpowiedzi w zakresie inwentaryzacji środków trwałych zawarte są w KSR 11 „Środki trwałe” a rozrachunków w stanowisku KSR właśnie w sprawie rozrachunków.
Instrukcje inwentaryzacyjne pomogą sprawnie przeprowadzić inwentaryzację
Instrukcje inwentaryzacyjne mają stanowić pomoc w organizacji spisu i jego
przebiegu, doborze właściwych, dostosowanych do warunków czynności spisowych.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Jak ująć w klasyfikacji budżetowej inwentaryzację architektoniczną budynku.
Polecamy też:
Jak ująć w klasyfikacji budżetowej fakturę za wykonanie pieczątki imiennej dla pracownika
Jak ująć w klasyfikacji budżetowej fakturę za malowanie sal lekcyjnych
Na ostatni dzień roku obrotowego, który w większości jednostek przypadał 31 grudnia 2023 r., należy zamknąć księgi rachunkowe za 2023 rok. Wstępne zamknięcie ksiąg rachunkowych i sporządzenie sprawozdania finansowego wymaga przygotowania zestawienia obrotów i sald Zestawienie takie musi być przygotowane nie później niż do 85. dnia pod dniu bilansowym. W tym roku termin ten przypada 25 marca 2024 r.
Zanim sporządzone zostanie zestawienie obrotów i sald musi zostać rozliczona inwentaryzacja. Sposób ujęcia rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych zależy od ustaleń dokonany przez komisję inwentaryzacyjną oraz przede wszystkim od decyzji kierownika jednostki
Polecamy:
Zestawienie obrotów i sald sporządzone na dzień bilansowy jest podstawą do sporządzenia bilansu oraz rachunku zysków i strat.
Polecamy e-szkolenia:
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się m.in.:
Sprawdź też:
Polecamy też e-szkolenia:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.