Przepisy RODO wymuszą zmiany w stosowaniu kwestionariuszy osobowych przez pracodawców. Nie wszystkie dane wolno będzie w nich ujmować.
Wchodzące 25 maja przepisy RODO wymuszą na administratorach danych osobowych stworzenie nowych klauzul informacyjnych w treści ogłoszeń o pracę.
Od 25 maja 2018 r. w całej Unii Europejskiej, a więc także i w Polsce, zacznie obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce akt ten nazywamy w skrócie RODO, czyli rozporządzenie o ochronie danych osobowych. Jakie zmiany wprowadza dla pracodawców? Sprawdź na przykładach.
Według aktualnie obowiązujących przepisów prawa z zakresu przetwarzania i ochrony danych osobowych w biurze rachunkowym należy wprowadzić zestaw zasad dotyczących sposobu zarządzania, ochrony i dystrybucji informacji wrażliwej pozwalający na zapewnienie ochrony danych osobowych.
Jeśli Twoi pracownicy korzystają ze służbowych laptopów, na których są przetwarzane dane osobowe klientów należy uregulować kwestię transportu, przechowywania i używania sprzętu poza siedzibą biura. Sprawdź co zawrzeć w regulaminie użytkowania komputerów przenośnych.
Planowana jest nowelizacja ustawy o CIT zmieniająca kryterium, na podstawie których minister finansów będzie ujawniał dane podatników do publicznej wiadomości. Sprawdź, co to może oznaczać dla Twojego klienta.
W praktyce działalności biur często dochodzi do sytuacji, w których dane osobowe przetwarzane przez to biuro muszą być udostępnione innym podmiotom. Prawo dopuszcza taką możliwość, ale pod pewnymi warunkami, przedstawionymi w tym artykule.
Procesorem jest osoba fizyczna lub prawna, jednostka lub inny podmiot, który przetwarza dane osobowe w imieniu administratora. Jest nim też biuro rachunkowe. Jeżeli więc administrator danych zleca podmiotowi zewnętrznemu przetwarzanie danych, za które odpowiada administrator, dla i w imieniu administratora, to wtedy mówimy o powierzeniu danych do przetwarzania, które powinno być regulowane umową.
Przetwarzając dane osobowe klientów, prowadząc zbiory danych na cele marketingowe a wreszcie dysponując danymi osobowymi osób trzecich (np. dłużników swoich klientów) biuro rachunkowe musi dbać o właściwe ich zabezpieczenie. Sprawdź, jak to zrobić.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip