Pytanie:
Zgodnie z art 29 § 3 pkt 2 Kodeksu pracy należy wskazać „częstotliwość wypłat wynagrodzenia za pracę". W regulaminie pracy naszej spółki jest zapis dotyczący ustalonego terminu i częstotliwości wypłaty wynagrodzenia - do 10-go każdego następnego miesiąca za poprzedni miesiąc. Czy błędne będzie przyjmowanie zapisu do 10-go następnego miesiąca, bez podania dokładnego terminu w informacji do umowy o pracę? Czy należy wskazać konkretny dzień wypłaty wynagrodzenia? W myśl art. 85 § 1 i 2 Kodeksu pracy wypłaty wynagrodzenia dokonuje się co najmniej raz w miesiącu, w stałym i ustalonym z góry terminie, niezwłocznie po obliczeniu jego pełnej wysokości. W takim razie czy oba zapisy są prawidłowe, czy należy stosować tylko jeden 10 dnia, a nie do 10 dnia?
Pozostało jeszcze 77% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Izabela Nowacka
Ekonomista, specjalizuje się w prawie pracy, ubezpieczeniach społecznych i prawie podatkowym. Autorka licznych publikacji z zakresu rozliczania wynagrodzeń, współpracuje z wieloma wydawnictwami, jest autorką publikacji m.in. w Rzeczpospolitej, Monitorze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitorze rachunkowości budżetowej