Pytanie:
Rozliczam firmę (KPiR, VAT), która zakupiła stary ośrodek wczasowy w formie nakładów (bez gruntu). Znajdujące się w ośrodku obiekty wymagają kapitalnego remontu (modernizacji), które będą zaliczone do środków trwałych firmy. Oprócz tego firma buduje nowe obiekty, tj.: domki campingowe, budynek biurowo-magazynowy, budynek świetlicy, ścieżki z polbruku, basen itp. Wszystkie wydatki udokumentowane są fakturami VAT. W jaki sposób ustalić wartość początkową poszczególnych obiektów, bo oprócz faktur głównych od firm budowlanych wystawionych na budowę tych obiektów, jest dużo faktur, których nie można przypisać tylko do jednego obiektu. Nie ma problemu ze ścieżkami i basenem, natomiast jest mnóstwo faktur na materiały hydrauliczne, elektryczne itp., które dotyczą wszystkich obiektów. Poza tym firma płaci co miesiąc odsetki od kredytu inwestycyjnego oraz ponosi koszty wynagrodzenia kierownika budowy itp. Jak rozdzielić te koszty na poszczególne obiekty w celu ustalenia ich wartości początkowej, chodzi domki campingowe, budynek biurowo-magazynowy, budynek świetlicy.
Pozostało jeszcze 67% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Mirosław Siwiński
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego w 2001 r. Doradca podatkowy i radca prawny w Advicero Tax Nexia. Od 2004 r. wykładowca w zakresie VAT, podatku akcyzowego oraz analizy podatkowej. Autor lub współautor ponad 250 artykułów oraz ponad 20 książek o tematyce podatkowej. Do 2019 r. Dyrektor Departamentu Podatków Kancelarii Prof. W. Modzelewskiego