Pytanie:
Podatnik będący VAT-owcem i rozliczający się na PKPiR otrzymuje czasami nieodpłatnie towar tzw. gratisy. W tym konkretnym przypadku są to napoje z Coca Coli. Podatnik rejestruje sprzedaż w kasie fiskalnej. Wiadomo, że towar ten stanowi przychód z nieodpłatnych świadczeń, który musi być wpisany do kolumny 8 PKPiR. Natomiast koszt w wysokości tego przychodu ujmuje w kolumnie 13. Problem polega na tym, że biuro rachunkowe, które rozlicza podatnika nie ma informacji kiedy może ten koszt ująć w PKPiR, bo tak naprawdę nie wiadomo, kiedy ten towar został faktycznie sprzedany. Czy można ująć w kosztach wartość tych gratisów na koniec miesiąca, w którym podatnik je otrzymał i wprowadził do sprzedaży? Czy podatnik musi podać do biura rachunkowego konkretne daty sprzedaży tego towaru? Czy w VAT jest tak samo?
Pozostało jeszcze 67% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Krzysztof Klimek
Prawnik specjalizujący się w podatkach dochodowych, wieloletni pracownik administracji celnej i skarbowej, gdzie zajmował się egzekucją, postępowaniami karnoskarbowymi, ulgami i odpowiedzialnością podatkową. Obecnie współpracownik wielu znanych wydawnictw.