Pytanie:
W naszej gminie funkcjonuje gminna biblioteka, która w ubiegłym roku została przekształcona z jednostki budżetowej w samodzielną bibliotekę działającą na podstawie przepisów o działalności kulturalnej. Została ona już wpisana do rejestru. Pracownicy otrzymywali do tej pory dodatkowe wynagrodzenie roczne, tzw. trzynastkę. Czy w związku z przekształceniem mają nadal do niej prawo? Regulamin wynagradzania, jaki obowiązuje w bibliotece (nie został jeszcze zmieniony), zawiera odwołanie do ustawy o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym i przewiduje wypłatę „trzynastek” według przepisów tej ustawy.
Odpowiedzi udzielił:
Michał Culepa
specjalista z zakresu prawa pracy
i ubezpieczeń społecznych
Pozostało jeszcze 78% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Michał Culepa
Michał Culepa - prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, wieloletni redaktor Serwisu Prawno-Pracowniczego, współpracownik merytoryczny największych wydawnictw prawniczych. Doświadczony trener i wykładowca. Autor licznych komentarzy i opracowań dotyczących m.in. zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych, instytucjach kultury, oświacie.