Pytanie:
Spółka zamierza przeprowadzić prace modernizacyjno-remontowe na przepompowni wody. Prace modernizacyjne mają obejmować wymianę agregatów pompowych i innych urządzeń, natomiast w zakresie remontowym, objęte byłyby prace takie jak np.: malowanie pomieszczeń przepompowni po wymianie urządzeń, malowanie i konserwacja istniejącego ogrodzenia przepompowni, wymiana posadzki w budynku. W treści umowy zawartej z firmą, wskazano zakres prac na modernizacyjno-remontowy. Czy firma wykonująca zleconą pracę, powinna oddzielnie fakturować prace remontowe i modernizacyjne po to, aby prawidłowo ująć w księgach koszty remontów - bezpośrednio jako koszt podatkowy, a modernizację jako zwiększenie wartości istniejącej przepompowni?
Pozostało jeszcze 75% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo