Pytanie:
W naszej spółce z o.o. zatrudniającej 10 osób prezes przyznaje na koniec każdego kwartału premie uznaniowe. Wynagrodzenia pracowników wypłacamy według umowy pracy na podstawie stałej pensji. Pracownica przebywała na urlopie macierzyńskim, nie otrzymała zasiłku macierzyńskiego za wypłacone premie. Nie otrzymała również premii uznaniowej za czas choroby - za urlop macierzyński. Jeśli pracownik choruje np. 2 tygodnie, otrzymuje mniejszą premię. W firmie nie ma regulaminu przyznawania premii. Co należy zrobić, aby premie można było poprawnie wliczyć do zasiłku chorobowego? Składki są opłacane również od premii.
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Izabela Nowacka
Ekonomista, specjalizuje się w prawie pracy, ubezpieczeniach społecznych i prawie podatkowym. Autorka licznych publikacji z zakresu rozliczania wynagrodzeń, współpracuje z wieloma wydawnictwami, jest autorką publikacji m.in. w Rzeczpospolitej, Monitorze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitorze rachunkowości budżetowej