Pytanie:
Wiem, jak należy postępować w związku z fakturami odwrotne obciążenie otrzymanymi od sprzedawcy dla mnie jako nabywcy (rozliczenie staje się neutralne), natomiast, jak postąpić w przypadku, kiedy to ja wystawiam fakturę „odwrotne obciążenie” na materiał (materiał wcześniej kupiłam, aby wykonać zlecone prace budowlane, chodzi konkretnie o blachę płaską PKWiU 24.10.51). Wystawiłam fakturę odwrotne obciążenie na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT - jak prawidłowo ją zaksięgować w naszych rejestrach VAT? Blacha kosztuje 1.281 zł, jako koszt księgowana jest w PKPiR, kolejno w rejestrze sprzedaży VAT o.o. i to moim zdaniem jest wszystko. Odnośnie księgowań - wiadomo, że później składamy deklaracje VAT-27 i VAT-7K. Czy dobrze postępuję?
Pozostało jeszcze 61% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.