Pytanie:
W prowadzonej działalności często otrzymujemy od naszych dostawców faktury w postaci załącznika pdf do e-maili. Ze względu na art. 106n ustawy VAT w celu zapewnienia autentyczności faktury prosimy o przesłanie faktur w wersji papierowej. Następnie zwracamy się o przesłanie oświadczenia, na którym prosimy o wskazanie adresu poczty elektronicznej, z którego będą do nas wysyłane faktury. Po otrzymaniu oświadczeń „przechodzimy” na e-faktury. Czy konieczne jest posiadanie tych oświadczeń, aby e-faktura była uznana za dokument, na podstawie którego mamy prawo do odliczenia VAT. Czy ustalenia ustne/e-mailowe co do adresu, z którego będą przesyłane e-faktury będą wystarczające dla zapewnienia autentyczności? Samo stosowanie e-faktur wymaga zgody odbiorcy, ale ustawodawca nie określa konkretnej metody akceptacji, mogą to być ustalenia ustne, lub też samo zapłacenie za taką fakturę, jest już zgodą. A zatem, czy podobnie, można uznać ustalenia ustne za wystarczające dla zapewnienia autentyczności?
Pozostało jeszcze 70% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.