Pytanie:
Spółka zajmuje się handlem odzieżą. Towar jest kupowany od kontrahentów spoza UE, który jest odprawiamy w procedurze uproszczonej i wprowadzany na magazyn. Często zdarza się, że część towaru nie odpowiada wytycznym, co do jakości. Kontrahent zagraniczny uznaje reklamację np. na kwotę 10.000 USD, spółka nie odsyła tego towaru, nie otrzymuje korekty zakupu, tylko wystawia notę debetową i przesyła ją do naszego kontrahenta, a płatność pomniejsza przy następnym zamówieniu. Czy od wartości tej noty powinien zostać pomniejszony VAT należny i naliczony, który był rozliczony w momencie dostawy? Czy kurs waluty powinien być przyjęty z dnia wystawienia noty czy faktury kontrahenta? Czy wartość tej noty powinna być zaksięgowana na pozostałe przychody operacyjne?
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Grzegorz Magdziarz
Ekspert ds. rachunkowości i MSR/MSSF, biegły rewident, dyrektor finansowy w międzynarodowej firmie. Współpracuje z wydawnictwami: Wiedza i Praktyka, Nowe Standardy Sprawozdawczości, Infor.