Korekta WNT w związku z uznaną reklamacją – kiedy rozliczyć

Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Dodano: 25 lutego 2022
Pytanie: Polska spółka (podatnik VAT UE) zakupiła w październiku 2021 roku towar od kontrahenta z Niemiec. W tym samym miesiącu dotarły też towar i faktura. Spółka rozliczyła WNT w pliku JPK za październik 2021 roku. W listopadzie 2021 roku dokonano weryfikacji zakupionego towaru i okazało się, że część towaru jest wadliwa. Informacja ta została przekazana do kontrahenta mailem. W grudniu 2021  roku dostawca uznał reklamację, co potwierdził fakturą korygującą wystawioną 6 grudnia 2021 r. Korekta ta dotarła do spółki również w grudniu. Wadliwy towar został zwrócony dostawcy dopiero w styczniu 2022 roku. W którym miesiącu spółka powinna rozliczyć otrzymaną korektę w ramach pliku JPK?

Pozostało jeszcze 73% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.
Słowa kluczowe:
korekta WNTreklamacjaWNT
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz