Pytanie:
Posiadamy kompleks biurowo-hotelowy a w nim liczne punkty sprzedaży. Jeśli klient życzy sobie otrzymać fakturę, kasjer drukuje paragon fiskalny z numerem NIP, a następnie wystawia do niego fakturę VAT. Zdarzają się sytuacje, gdy kasjer wystawia fakturę bez NIP (np. kasjer nie wprowadził numeru NIP do kasy fiskalnej mimo podania go przez nabywcę). W jaki sposób możemy naprawić ten błąd? Przepisy (art. 106b ust. 6) wskazują na obowiązek zapłaty podwójnego VAT. Czy należy więc wprowadzić tę fakturę dwa razy do rejestru VAT?
Pozostało jeszcze 74% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo