Pytanie:
W grudniu 2016 roku w wypadku samochodowym zginął nasz długoletni pracownik, który miał już prawo do emerytury. Był u nas zatrudniony na umowę o pracę przez 17 lat. Każdego roku składaliśmy dokumenty do ZUS-u celem przeliczenia emerytury pracownika. Firma zatrudnia do 10 osób. Czy musimy wypłacić odprawę pośmiertną i jeśli tak to komu (żona jest na emeryturze, córka pełnoletnia mieszka poza Polską i ma „własną rodzinę"). Zmarły pracownik nie miał opłacanego przez pracodawcę ubezpieczenia na życie.
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Iwona Kusio-Szalak
Radca prawny. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy. Autorka opracowań z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także osób zarządzających. Specjalizuje się w prawie pracy, w szczególności w zagadnieniach związanych z tworzeniem umów i dokumentów związanych ze stosunkiem pracy, a także czasem pracy, zgodnym z prawem zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, uprawnieniami rodzicielskimi. Posiada bogate doświadczenie w reprezentowaniu zarówno pracowników, jak i pracodawców w sporach pracowniczych przed sądami pracy.