Podatnik prowadzący firmę produkującą torebki i buty postanowił zorganizować akcję reklamową, na której będzie rozdawał różne gadżety reklamowe. Podczas akcji przedsiębiorca przedstawi kontrahentom swoje produkty i będzie zachęcał do ich kupna. Część z rozdawanych przez niego przedmiotów nie będzie mieć logo firmy. Czy wobec tego ma prawo te wydatki na gadżety zaliczyć do kosztów?
Na ścianie budynku mieszkalnego, w którym przedsiębiorca prowadzi firmę, został umieszczony folder reklamowy. Czy od tego należy zapłacić podatek od nieruchomości? Czy nie jest to budowla trwale związana z gruntem?
Przedsiębiorca okleił służbowe auto informacjami o firmie. Czy ma prawo odliczyć pełny VAT? Poznaj stanowisko sądu i komentarz eksperta.
Wydatki na reklamę przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów podatkowych. Trzeba jednak pamiętać, aby były prawidłowo udokumentowane.Tych na reprezentację już nie.
Trzeba pamiętać, że to, co dla podatnika jest reklamą, nie musi nią być dla fiskusa, który dany wydatek może uznać za reprezentację i wyłączyć z kosztów podatkowych. Źródłem powstałych rozbieżności jest przede wszystkim brak ustawowej definicji zarówno reklamy, jak i reprezentacji, co pozwala na tworzenie własnych definicji przez sądy administracyjne oraz organy podatkowe.
Niewątpliwe reklama i promocja jest jednym z ważniejszych procesów w przedsiębiorstwie. Niemniej jednak jest to proces kosztowny i trzeba, nie narażając jego efektywności, dążyć ograniczania tych kosztów.
Wydatki na drobne prezenty np.: długopisy, portfele, MP4, rozdawane wybranym klientom podczas omawiania warunków sprzedaży można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
Firma przekazuje kontrahentom drobne, zwyczajowo przyjęte prezenty: długopisy, kalendarze, komplety do kawy, breloki do kluczy, etui, jedwabne krawaty ze spinkami, MP4, multinarzędzia, latarki z kompletem narzędzi, pendrive, portfele, ramki cyfrowe, stacje pogodowe, zegary ścienne, kubki termiczne i inne gadżety. Przedsiębiorstwo spytało ministra finansów czy takie wydatki mogą stanowić koszty uzyskania przychodów. Zdaniem firmy – tak.
Wydatków poniesionych na stroje firmowe, które nie pełnią funkcji reklamowej, nie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu, ponieważ nie mają wpływu na zwiększenie sprzedaży, a w rezultacie na zwiększenie przychodu.
Sprawa dotyczyła spółki wchodzącejw skład międzynarodowej grupy zajmującej się sprzedażą odzieży oraz akcesoriów. Firma ma swoje sklepy zlokalizowane w galeriach handlowych. Spółka chciała wiedzieć, czy ma prawo zaliczyć wartość wydatków poniesionych na zakup strojów służbowych do kosztów uzyskania przychodu. Jej zdaniem - tak.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip