W działalności handlowej coraz częściej praktykowanym sposobem zdobywania klientów jest oferowanie im produktów po obniżonej cenie, w tym także za tzw. symboliczną złotówkę. W takich przypadkach u sprzedawców mogą pojawiać się wątpliwości pod kątem podatkowego rozliczenia takich transakcji. Tym bardziej, że często w ramach takich akcji promocyjnych, np. z okazji Black Friday czy wyprzedaży świątecznych, produkty te są sprzedawane poniżej cen zakupu. Dowiedz się, jak uniknąć problemów z fiskusem, zabezpieczyć przychody i przekształcić rabaty w długoterminowy sukces biznesowy.
Jeśli chodzi o rozpoznanie przychodów z takiej sprzedaży przez przedsiębiorcę, to będzie się ono odbywać na zasadach ogólnych. Okoliczność, że wartość tego przychodu z jednostkowej transakcji jest niewielka, nie eliminuje obowiązku jego wykazania do celów podatkowych. W przypadku działalności gospodarczej osób fizycznych obowiązuje w tym zakresie reguła, że przychodami są kwoty należne, choćby nie zostały otrzymane (art. 14 ust. 1 ustawy o PIT). Również w świetle przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych za przychody związane z działalnością gospodarczą uważa się osiągnięte w roku podatkowym należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane (art. 12 ust. 3 ustawy o CIT).
Sprawdź, jak efektywnie korzystać z promocji i jednocześnie uniknąć pułapek podatkowych. Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Black Friday to okazja do zakupów produktów w niższych cenach. W związku z tym należy pamiętać, że przepisy, które obowiązują już prawie od roku, wymagają, aby sprzedawcy wyraźnie informowali o najniższej cenie produktu z ostatnich 30 dni.
W wielu branżach organizowane są tzw. spotkania promocyjne, na których przedsiębiorcy przedstawiają swoje produkty/usługi i podpisują kontrakty na ich dostawę/świadczenie. W celu organizacji tych wydarzeń ponoszą niekiedy znaczne wydatki przykładowo na materiały promocyjne. Oczywiście katalog tego typu wydatków i inwencja przedsiębiorców, są w praktyce niemal nieograniczone. Sprawdź, czy tego typu wydatki można bezpiecznie zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
Dwa główne powody sceptycznego podejścia do marketingu to nierealne oczekiwania lub niezrozumienie jego istoty. W tym artykule skupimy się na tym, jaka jest prawdziwa rola marketingu i dlaczego właściciele biur rachunkowych bywają rozczarowani jego efektami.
Chociaż to obraz, a nie treść, jest królem reklamy, to mimo wszystko słowa są potężnym instrumentem komunikacji marketingowej. Nie trzeba być zawodowym copywriterem, aby pisać przekonujące i wartościowe teksty promujące biuro rachunkowe.
Przełom roku to czas, kiedy przedsiębiorcy najczęściej rozważają zmianę biura rachunkowego. Jest to więc zarazem najlepszy moment na zintensyfikowanie działań marketingowych przez te biura, którym zależy na pozyskaniu nowych klientów.
Mówi się, że nic tak nie zabija produktu lub usługi jak dobra reklama. To z pozoru paradoksalne stwierdzenie odnosi się niestety również do biur rachunkowych, które inwestując w aktywną promocję, zapominają o fundamentalnej zasadzie: najpierw doskonała usługa, a dopiero potem promocja.
Klient: bez niego nasze biuro rachunkowe nie ma racji bytu. Robimy wszystko by wyjść naprzeciw jego potrzebom i oczekiwaniom. Bywa trudny i nielojalny, ale częściej towarzyszymy jego firmie od momentu powstania i dobre relacje z naszym biurem trwają wiele lat.
Udział w targach to jeden ze sposobów na bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. To także doskonała okazja do budowania rozpoznawalności biura i świetna sposobność do zapoznania się z ofertą konkurencji. Ponieważ sezon targowy w pełni, piszemy o tym, dlaczego warto zaprezentować się podczas tego typu wydarzeń i jak się do nich przygotować, by stanowiły skuteczny instrument promocji biura.
Niewątpliwe reklama i promocja jest jednym z ważniejszych procesów w przedsiębiorstwie. Niemniej jednak jest to proces kosztowny i trzeba, nie narażając jego efektywności, dążyć ograniczania tych kosztów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip