Ministerstwo Finansów przygotowało nowe rozporządzenie w sprawie KPiR 2026. Projekt jest już gotowy, jest to całkowicie nowy akt prawny. Przewiduje on istotne zmiany w prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów, w tym obowiązek prowadzenia KPiR w formie elektronicznej. Nowe przepisy mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, co zmienia się w sposobie prowadzenia księgi i jakie obowiązki pojawią się wraz z elektronizacją ksiąg podatkowych.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Sprawdź też:
Otrzymanie faktury kosztowej z opóźnieniem – kiedy ująć w KPIR
Jak długo przechowywać PKPiR w kontekście środków trwałych i odpisów amortyzacyjnych
Jak długo przechowywać PKPiR w kontekście środków trwałych i odpisów amortyzacyjnych
Prawidłowe rozliczanie zdarzeń po dacie bilansu to klucz do rzetelnych sprawozdań finansowych. W tym artykule znajdziesz liczne przykłady oraz praktyczne wskazówki, jak rozpoznać zdarzenia korygujące i niekorygujące, a także jak uniknąć błędów w ich ujęciu. Skorzystaj z wiedzy, aby usprawnić swoje działania i zadbać o pełną zgodność z przepisami.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Oglądaj szkolenia dotyczące rachunkowości
Polecamy też:
Jak księgować zdarzenia po dniu bilansowym – wyjaśnienie na przykładzie
Korekta błędów w zatwierdzonym sprawozdaniu finansowym. Przykłady, wskazówki
Polecamy szkolenie w Akademii Portalu FK:
Podatnicy PIT, którzy prowadzą księgi rachunkowe i przesyłają JPK_V7M/K będą zobowiązani do ich prowadzenia przy użyciu programów komputerowych od 2026 r. Ministerstwo Finansów w kwietniu br. opublikowało ostateczne struktury logiczne księgi rachunkowej JPK_KR_PD, a także ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych JPK_ST_KR.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Sprawdź też:
Elektroniczne księgi obowiązkowe dla podatników PIT od 2026 roku
Nowe obowiązki w zakresie JPK CIT – jakie przychody brać pod uwagę
Raportowanie ksiąg rachunkowych JPK CIT 2025 – nowy obowiązek
13 grudnia Minister Finansów podpisał rozporządzenie, zgodnie z którym podmioty o przychodzie powyżej 50 mln euro, a także podatkowe grupy kapitałowe, zwolnione zostaną z obowiązku przesyłania ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Sprawdź też:
Poznaj wyjaśnienia MF na temat zmian w rozliczaniu składki zdrowotnej przy zbyciu środków trwałych
Środki trwałe na przykładach – likwidacja, ulepszenie oraz sprzedaż
Wymiana części składowej środka trwałego
W jaki sposób przenieść środki trwałe z działalności gospodarczej do spółki z o.o.
Jak nowe przepisy wpłyną na Twoją codzienną pracę księgową? Podczas drugiej części szkolenia dotyczącego zmianom w ustawie o rachunkowości poznasz uproszczenia, które zrewolucjonizują klasyfikację leasingu, zasady ostrożności i wycenę aktywów. Dowiesz się, jak korzystać z wyższych progów, aby wprowadzać uproszczenia bez ryzyka zniekształcenia sprawozdania finansowego. Skorzystasz z praktycznego porównania przepisów i bądź na bieżąco z najnowszymi zmianami w rachunkowości.
Zrozumienie nowych przepisów
Lepsza organizacja pracy księgowej
Minimalizacja błędów
Praktyczne wskazówki od ekspertów
Pewność w podejmowaniu decyzji
Polecamy też:
Nowelizacja ustawy o rachunkowości: jak skorzystać z nowych uproszczeń w leasingu
Nowe struktury logiczne dla sprawozdań finansowych od 2025 roku
Zmiany w ustawie o rachunkowości: dowiedz się, jak zmienią się limity w księgowości na 2025 rok
Jak przygotować sprawozdanie finansowe za 2024 rok zgodnie z nowymi przepisami
Obowiązek badania sprawozdania finansowego za 2024 rok – sprawdź, kogo dotyczy
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.