Pytanie:
Gmina ma jedno konto do wydatków i dochodów. Na koniec roku ma zobowiązanie z tytułu odsetek od kredytów. Czy należy to zobowiązanie ująć zarówno księgach urzędu na kontach 751-w -75702-8110/201 (bank) oraz dokonać jednoczesnego zapisu w kontach organu 909-/134-. Jakiego należy dokonać później wyłączenia z bilansu skonsolidowanego?
Korzyści
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
- Jak prawidłowo zaksięgować zobowiązania zarówno na kontach urzędu, jak i organu?
Polecamy też:
Pozostało jeszcze 77% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Halina Skiba
specjalista ds. finansowych w jednostce budżetowej, wieloletni praktyk, autor licznych publikacji w zakresie klasyfikacji budżetowej