Od 25 czerwca br. obowiązują przepisy nowelizujące ustawę o doręczeniach elektronicznych. Na ich podstawie uległ przesunięciu termin jej wejścia w życie, a także terminy rozpoczęcia stosowania e-doręczeń przez zobligowane do tego podmioty. Tak jak w przypadku wielu innych przepisów, zmiany w ich obowiązywaniu mają związek z trwającą pandemią COVID-19.
Szybki i wygodny sposób komunikowania się obywateli z urzędami to główny cel ustawy o e-doręczeniach. List polecony z urzędu będzie można odebrać elektronicznie. E-doręczenia będą miały takie sam skutek prawny, jak wysłanie listu poleconego za potwierdzeniem odbioru czy doręczeniem osobistym. Poznaj szczegóły.
Rząd przyjął projekt ustawy o doręczeniach elektronicznych, która ma zapewnić szybki sposób komunikowania się obywateli z urzędami. Od 2021 roku będzie można odbierać i wysyłać korespondencję poleconą z urzędu elektronicznie.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip