delegacja zagraniczna

  Wydatki poniesione w trakcie delegacji zagranicznej pracownika – czy można zaliczyć do kosztów podatkowych

Wydatki poniesione w trakcie delegacji zagranicznej pracownika – czy można zaliczyć do kosztów podatkowych

Podróż służbowa to wyjazd pracownika poza stałe miejsce pracy lub poza miejscowość, w której znajduje się siedziba pracodawcy - w celu wykonywania zadania służbowego. Jakie warunki muszą być spełnione, aby wydatki poniesione w trakcie podróży służbowej można było zaliczyć do kosztów podatkowych? Sprawdźmy na przykładzie.

Za koszty uzyskania przychodu na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, uznaje się  koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.

Ustawa o CIT zawiera katalog otwarty wydatków, które mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodu. Wskazane w pytaniu wydatki nie zostały przy tym wymienione wprost w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, przez co nie można automatycznie wykluczyć, że nie będą mogły stanowić dla spółki kosztów obniżających wysokość przychodu do opodatkowania.