Pytanie:
Nasza pracownica przechodzi na emeryturę. Osoba ta ma niewykorzystany urlop wypoczynkowy, za który chcemy jej naliczyć ekwiwalent pieniężny. Z tytułu przejścia na emeryturę należy jej się odprawa emerytalna. Pracownica jest wynagradzana stawką miesięczną, otrzymuje ponadto dodatek funkcyjny, premię oraz tzw. dodatek stały za prowadzenie kasy zapomogo-pożyczkowej. Otrzymuje go zawsze z wynagrodzeniem. Czy dodatek ten powinien zostać uwzględniony w wyliczaniu podstawy do ekwiwalentu i odprawy?
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Izabela Nowacka
Ekonomista, specjalizuje się w prawie pracy, ubezpieczeniach społecznych i prawie podatkowym. Autorka licznych publikacji z zakresu rozliczania wynagrodzeń, współpracuje z wieloma wydawnictwami, jest autorką publikacji m.in. w Rzeczpospolitej, Monitorze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitorze rachunkowości budżetowej