Pytanie:
Podatnik VAT rozliczający się KPiR na zasadach ogólnych zakupił drukarkę w leasingu. Wystawiona została faktura początkowa (zakup drukarki wraz z ubezpieczeniem), a co miesiąc wystawiane są faktury na raty kapitałowe oraz raty odsetkowe. Jak księgować taki zakup drukarki?
Korzyści
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
- Czy leasing oznacza „zakup” urządzenia, czy własność urządzenia przechodzi na kupującego?
- Jak należy księgować zakup drukarki w leasingu?
Polecamy też:
Pozostało jeszcze 72% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Jakub Rychlik
Doradca podatkowy (nr wpisu 11549), prawnik (absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW).