Pytanie:
Firma do tej pory wypłacała wynagrodzenie ostatniego roboczego dnia miesiąca. Od października zamierza to zmienić i wypłacać wynagrodzenie do 10 dnia następnego miesiąca. W praktyce wygląda to tak, że pracownicy dostali ostatnią wypłatę 29 sierpnia, a następną - 10 października. Czy w liście płac za wrzesień (wypłacanej 10 października) możemy normalnie uwzględnić koszty uzyskania przychodu i odliczyć kwotę wolną od podatku? Czy wynagrodzenie wypłacone 10 stycznia 2012 r. za grudzień 2011 r. uwzględniamy w PIT 11 za 2011 r.? Kiedy możemy zaliczyć kwotę wypłaconych wynagrodzeń do kosztów (książka przychodów i rozchodów - metoda uproszczona) we wrześniu czy 10 października? Kiedy możemy zaliczyć do kosztów składki na ubezpieczenie społeczne?
Pozostało jeszcze 75% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Iwona Czauderna
doradca podatkowy, prawnik. Prowadzi kancelarię doradztwa podatkowego. Zdobyła doświadczenie zawodowe współpracując z podmiotami świadczącymi doradztwo podatkowe, a także jako pracownica organów podatkowych. Autorka licznych publikacji o tematyce podatkowej. Specjalizuje się w opodatkowaniu podmiotów gospodarczych