Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Ze względu na COVID-19 przeprowadzenie inwentaryzacji drogą spisu z natury może okazać się trudne do zorganizowania. A jak wiadomo prawidłowo przeprowadzona inwentaryzacja, to podstawa do sporządzenia rzetelnego sprawozdania finansowego. Jak przygotować się na bezpieczne przeprowadzenie inwentaryzacji?
Komitet Standardów Rachunkowości w swoich rekomendacjach dotyczących sprawozdawczości w pandemii wskazał, że właściwe przeprowadzenie inwentaryzacji drogą spisu z natury w czasie COVID-19 może być utrudnione.
Potencjalne problemy to:
1) trudności w skompletowaniu komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych wynikające z:
• ograniczenia możliwości skorzystania z usług osób trzecich (outsourcing spisu),
• wprowadzenia pracy zdalnej – ograniczenie liczby osób dopuszczonych do pracy w jednostce,
• braków kadrowych szczególnie w związku z chorobą pracowników lub ich rodzin,
• zapewnienia bezpieczeństwa biorącym udział w spisie z natury;
2) ograniczony dostęp do składników podlegających spisowi z natury wynikający z:
• zamknięcia (czas pandemii) obiektów, w których znajdują się rzeczowe aktywa, np. szpitale, domy pomocy społecznej, nie tylko dla osób z zewnątrz, ale także pracowników jednostki,
• niepokoju o zagrożenie zdrowia osób uczestniczących w spisach z natury w pomieszczeniach innych od tych, w których zazwyczaj przebywają,
• pozostawienia składników aktywów w dyspozycji osób trzecich (w tym pracowników) z lokalizacją poza miejscem pracy, m.in. w związku z pracą zdalną.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
kiedy dopuszczalne jest zastąpienie spisu z natury inwentaryzacją w drodze weryfikacji.
Zaloguj się:
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.