Jak zaksięgować wydatki poniesione na ulepszenie środka trwałego?

Sebastian Woźniak

Autor: Sebastian Woźniak

Dodano: 20 marca 2012
Pytanie: Jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (księgi rachunkowe). 10 lat temu kupiłem budynek z gruntem, który służy mi za warsztat i garaż dla maszyn, sprzętu oraz samochodów. Co jakiś czas dokonywałem napraw, tzn. na bieżąco i sukcesywnie remontowałem. Teraz jednak chciałbym zaadoptować połowę budynku na biura, w związku z czym zacząłem kupować materiały (płyty gipsowe, profile, kafelki, panele, itp.). Czy te zakupy muszę potraktować jako ulepszenie środka trwałego? Jak ma wyglądać ewidencja faktur, które obecnie nabywam? Czy mogę od nich odliczyć VAT?

Pozostało jeszcze 75% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Sebastian Woźniak

Autor: Sebastian Woźniak

Główny księgowy, właściciel biura rachunkowego
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz