Pytanie:
Nasza firma otrzymała z PZU kwotę 1.500 zł z tytułu dofinansowania preferencyjnego na szkolenie. Pieniądze wpłynęły na konto naszej firmy, a później dopiero zostało zorganizowane szkolenie BHP i udzielania pierwszej pomocy, za które zostaliśmy obciążeni fakturą w wysokości 1.500 zł przez firmę organizującą to szkolenie. Jak powinny być zaksięgowane poszczególne operacje?
Odpowiedź: Kwotę dofinansowania należy ująć jako pozostałe przychody operacyjne.
W chwili otrzymania dofinansowania powinna je ująć pani, jako pozostałe przychody operacyjne zapisem:
- Wn Rachunek bankowy,
- Ma Pozostałe przychody operacyjne.
Natomiast na podstawie faktury powinna Pani ująć koszt po przeprowadzeniu szkolenia zapisem:
- Wn Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia na rzecz pracowników,
- Ma Rozrachunki z dostawcami.
Zapłata dostawcy:
- Wn Rozrachunki z dostawcami,
- Ma Rachunek bankowy.
Autor: dr Katarzyna Trzpioła
Autor: Katarzyna Trzpioła
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.