Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jak poinformowało Ministerstwo Rozwoju i Technologii, firmy poszkodowane w powodzi zaczęły już otrzymywać rządowe wsparcie. Aby przyspieszyć uzyskanie pomocy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który obsługuje świadczenie przygotowane przez MRiT, uruchamia na terenach powodziowych mobilne punkty. Według szacunków ZUS, o tę formę pomocy może się ubiegać ok. 20 tysięcy przedsiębiorców.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Sprawdź też:
Stawka 0% VAT przy darowiźnie towarów dla powodzian – jakie są zasady rozliczenia
Świadczenie interwencyjne dla firm poszkodowanych w powodzi – jak złożyć wniosek do ZUS
Minister apeluje, aby nie zwlekać z wnioskami o rządową pomoc
Ułatwienia dla użytkowników kas fiskalnych z terenów powodziowych
Z pomocy mogą skorzystać przedsiębiorcy dotknięci skutkami powodzi, bez względu na formę prowadzonej działalności gospodarczej. Do wyboru mają dwie możliwości wyliczenia wsparcia finansowego:
Przedsiębiorca sam zdecyduje, z którego wyliczenia skorzysta. Maksymalna kwota wsparcia wynosi 1.000.000 zł. Wsparcie finansowe będzie wypłacane do wysokości materialnej szkody poniesionej w wyniku powodzi. Zweryfikuje to ZUS.
Przedsiębiorca, który chce otrzymać wsparcie, musi złożyć wniosek do ZUS. Wniosek może zostać złożony:
Do wniosku należy dołączyć informacje lub oświadczenia dotyczące m.in.:
Przedsiębiorca, który nie dysponuje jeszcze oceną rzeczoznawcy, powinien złożyć do ZUS oświadczenie o poniesionych w wyniku powodzi stratach. Przekazanie ZUS opinii rzeczoznawcy o oszacowanych szkodach musi nastąpić do 5 miesięcy od złożenia wniosku.
Wnioski o świadczenie można składać do 16 marca 2025 r.
Źródło:
www.gov.pl
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.