Pytanie:
Moja firma świadczy usługi remontowo-budowlane. Umowa budowlana zawiera zakres robót i terminy realizacji. Rozpoczęcie robót: 17 sierpnia 2009 r., zakończenie robót stanu surowego: 31 października 2009 r., zakończenie robót budynku: 31 marca 2010 r. Wartość robót to: 621.000 zł. W październiku wystawiliśmy fakturę za stan surowy w wysokości 360.000 zł. Koszty bezpośrednie, pośrednie i pozostałe na koniec października wyniosły 353.000 zł. W listopadzie i grudniu ogólna suma kosztów na koniec 2009 r. wyniosła 545.000 zł. W dniu 31 marca 2010 r. wystawimy fakturę końcowa na kwotę 261.000 zł. Jak prawidłowo powinna wyglądać ewidencja księgowa ww. budowy?
Pozostało jeszcze 84% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Paweł Sałdyka
Praktyk, wspólnik i założyciel Biura Rachunkowego Avimar Audyt Sp. z o.o., autor i konsultant publikacji poświęconych tematyce prawa bilansowego i podatkowego, specjalista w dziedzinie przepływów pieniężnych i leasingu. Jako wykładowca
dotychczas prowadził szkolenia w ramach współpracy z Polską Akademią
Rachunkowości SA, ROKK przy Izbie Skarbowej w Krakowie, Dolnośląskim
Oddziałem Krajowej Izby doradców Podatkowych, SEKA SA, Lukas Bankiem
SA i Europejskim Funduszem Leasingowym SA. Doświadczenie zdobył m.in. jako księgowy w międzynarodowym koncernie, działającym na rynku elektroniki użytkowej, jako główny księgowy w spółce zajmującej się produkcją ekskluzywnej odzieży damskiej, oraz w trakcie rewizji sprawozdań finansowych i bieżących konsultacji w zakresie prawa
bilansowego i podatkowego.