Pytanie:
Osoba prowadząca działalność gospodarczą prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów, zatrudnia trzech pracowników. Opłaca składki ZUS za siebie i za pracowników łącznie w tym samym dniu i w tych samych przelewach. Składki ZUS zapłacone terminowo za pracowników są kosztem miesiąca, którego dotyczą naliczone wynagrodzenia. Zapłacone składki za prowadzącego działalność gospodarczą są kosztem podatkowym w dniu zapłaty. W jaki sposób i za pomocą, jakiego dowodu zaksięgować składki ZUS w koszty? Dowody zapłaty opiewają łączną kwotę zapłaconych składek ZUS. Czy składki za prowadzącego działalność gospodarczą zaksięgować na podstawie dowodów opłat, a za pracowników na podstawie dowodu wewnętrznego i załączyć ksero opłat? Czy prowizję za dokonane przelewy można zaksięgować na podstawie wydrukowanego potwierdzenia pobrania prowizji z rachunku bankowego (bez wydruku wyciągu bankowego)?
Pozostało jeszcze 79% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Izabela Nowacka
Ekonomista, specjalizuje się w prawie pracy, ubezpieczeniach społecznych i prawie podatkowym. Autorka licznych publikacji z zakresu rozliczania wynagrodzeń, współpracuje z wieloma wydawnictwami, jest autorką publikacji m.in. w Rzeczpospolitej, Monitorze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitorze rachunkowości budżetowej