Pytanie:
Kupiłam w grudniu środek trwały, ale nie ujęłam go ani w KPiR, ani w rejestrze zakupu, ponieważ zagubiła mi się faktura. W marcu zdobyłam duplikat tej faktury. Kiedy fakturę ująć w KPiR, co z odliczeniem VAT. Czy VAT z faktur kosztowych może być zaksięgowany w kolejnym roku, tak jak w tym przypadku: faktura była w grudniu, ale duplikat wystawiony w marcu? Czy wolno nam zaksięgować taką fakturę do VAT w 2017 roku? A do KPiR w grudniu? Dodam, że właśnie skończyła się u mnie kontrola podatkowa. Faktura znalazła się już po protokole z urzędu. Jak ująć taki ujawniony środek trwały?
Pozostało jeszcze 73% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Krzysztof Klimek
Prawnik specjalizujący się w podatkach dochodowych, wieloletni pracownik administracji celnej i skarbowej, gdzie zajmował się egzekucją, postępowaniami karnoskarbowymi, ulgami i odpowiedzialnością podatkową. Obecnie współpracownik wielu znanych wydawnictw.