Pytanie:
Osoba fizyczna prowadzi działalność gospodarczą. Rozlicza się za pomocą podatkowej księgi przychodów i rozchodów (PKPiR). Podatnik ten zawsze płaci przelewem bankowym koszty wynagrodzeń (koszty wynagrodzeń są zawsze wypłacane przelewem, terminowo zgodnie z umową, w miesiącu za który wynagrodzenia są należne), odsetki od kredytu obrotowego, składki za własne ubezpieczenie społeczne ZUS, opłaty i prowizje bankowe. Wyciąg bankowy za miesiąc w którym powyższe koszty zostały zapłacone przelewem bank zawsze generuje pierwszego dnia następnego miesiąca i zawsze wyciąg bankowy ma datę z następnego miesiąca. Przykładowo wynagrodzenia, odsetki, składki ZUS od ubezpieczenia przedsiębiorcy, prowizje i opłaty bankowe zostały zapłacone w styczniu ale wyciąg bankowy ma datę 1 lutego itd. Pod jaką datą ująć wymienione wydatki w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? Czy koszty te należy ująć w PKPiR w styczniu czy w lutym?
Pozostało jeszcze 65% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Katarzyna Trzpioła
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.