Pytanie:
P.O. głównej księgowej jest zatrudniona w Zakładzie Robót Publicznych na czas nieokreślony od 1.04.2005 r. do dnia dzisiejszego. Od 1.02.2021 r. przebywa na urlopie bezpłatnym, ponieważ została powołana Uchwałą Rady Gminy na stanowisko skarbnika gminy. Zawarto z nią umowę na czas nieokreślony od 1.02.2021 r. Pozostał jej urlop za 2020 rok: 20 dni oraz za styczeń 2021 r. - 3 dni, do których nabyła prawo pracując w ZRP. Łącznie są to 23 dni urlopu. Czy pracownik może wykorzystać ten urlop w gminie? Czy będzie prawidłowo, jeżeli gmina ten urlop przejmie, jeżeli tak, to na jakich zasadach?
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Michał Culepa
Michał Culepa - prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, wieloletni redaktor Serwisu Prawno-Pracowniczego, współpracownik merytoryczny największych wydawnictw prawniczych. Doświadczony trener i wykładowca. Autor licznych komentarzy i opracowań dotyczących m.in. zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych, instytucjach kultury, oświacie.