Pytanie:
Jesteśmy urzędem gminy. Nasz pracownik zakończył zatrudnienie pod koniec 2020 roku i uzyskał prawa do świadczeń emerytalnych, a następnie od początku roku 2021 został zatrudniony na umowę o pracę na czas określony. W związku z tym powinniśmy ująć tą osobę w pracownikach do celów obliczenia odpisu na ZFŚS, ale czy również dodatkowo w emerytach? Wykonujemy dodatkowy odpis na emerytów – stąd nasze pytanie. W obecnej sytuacji ta osoba jest jednocześnie emerytem i pracownikiem urzędu.
Pozostało jeszcze 84% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Michał Culepa
Michał Culepa - prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, wieloletni redaktor Serwisu Prawno-Pracowniczego, współpracownik merytoryczny największych wydawnictw prawniczych. Doświadczony trener i wykładowca. Autor licznych komentarzy i opracowań dotyczących m.in. zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych, instytucjach kultury, oświacie.