Pytanie:
Spółka z o.o. prowadząca rachunkowość zgodnie z MSR planuje w najbliższym czasie ponieść koszty na wytworzenie nowych programów finansowo-księgowych, które będą następnie przez spółkę sprzedawane potencjalnym klientom. Na dzień dzisiejszy nie wiadomo ile sztuk wytworzonego programu spółka będzie w stanie sprzedać. Koszty związane z wytworzeniem ww. programów będą raportowane przez konsultantów współpracujących ze spółką w sposób pozwalający na określenie wysokości poniesionych kosztów, a część prac będzie zlecana do firm zewnętrznych, które następnie będą wystawiać na rzecz spółki faktury. W jaki sposób spółka powinna ująć koszty w rozumieniu updop? Czy powinny one obciążyć koszty bieżącej działalności, czy też stanowić koszty podatkowe w momencie wystąpienia sprzedaży wytworzonych programów?
Pozostało jeszcze 65% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Katarzyna Trzpioła
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.