Pytanie:
W spółce z o.o. prezes przyznaje na koniec każdego kwartału premie uznaniowe. W spółce jest zatrudnionych 10 osób. Wynagrodzenia pracowników są wypłacane według umowy pracy na podstawie stałej pensji. Pracownica przebywała na urlopie macierzyńskim, nie otrzymała zasiłku macierzyńskiego za wypłacone premie. Nie otrzymała również premii uznaniowej za czas choroby- za urlop macierzyński. Jeśli pracownik choruje np. 2 tygodnie otrzymuje mniejszą premie. W firmie nie ma regulaminu przyznawania premii. Co powinna zrobić główna księgowa, aby premie można było poprawnie wliczyć do zasiłku chorobowego. Składki są opłacane również od premii.
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Izabela Nowacka
Ekonomista, specjalizuje się w prawie pracy, ubezpieczeniach społecznych i prawie podatkowym. Autorka licznych publikacji z zakresu rozliczania wynagrodzeń, współpracuje z wieloma wydawnictwami, jest autorką publikacji m.in. w Rzeczpospolitej, Monitorze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitorze rachunkowości budżetowej