Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Dopóki umowa nie jest podpisana przez obydwie strony, to formalnie nie została zawarta. Jeśli cokolwiek w treści tej umowy nie zgadza się z poczynionymi przez obie strony ustaleniami, należy je bezwzględnie wyjaśnić (i w tym zakresie modyfikować treść umowy).
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Polecamy też:
Umowę należy w pierwszej kolejności zweryfikować pod kątem art. 6 ust. 3 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tj. pod kątem jej elementów obligatoryjnych).
W opisanym stanie faktycznym (zakładając, że do tej pory nie został odesłany skan tej podpisanej umowy), należałoby poprosić o przesłanie projektu tej umowy (dopóki nie jest podpisana przez obie strony, stanowi jedynie projekt) w wersji edytowalnej ze wskazaniem, że po analizie otrzymanego egzemplarza w wersji papierowej chcielibyście jeszcze ze strony spółdzielni wprowadzić kilka zmian/modyfikacji i w zmienionym zakresie odesłać ją (do ew. dalszej negocjacji).
Jeśli ta propozycja spotka się z pozytywnym odzewem, wówczas te podpisane egzemplarze należałoby zniszczyć i poinformować o tym kontrahenta/ przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne.
Dopóki umowa nie jest podpisana przez obydwie strony, to formalnie nie została zawarta. Odesłanie umowy do przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego z podpisami ze strony spółdzielni będzie jednoznaczne z akceptacją jej warunków i zawarciem.
Jeśli cokolwiek w treści tej umowy nie zgadza się z poczynionymi przez obie strony ustaleniami, należy je bezwzględnie wyjaśnić (i w tym zakresie modyfikować treść umowy) jeszcze przed podpisaniem i wymianą między stronami podpisanych jej egzemplarzy.
Dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie pisemnej umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków zawartej między przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym, a odbiorcą usług.
Do zakupu wody lub wprowadzania przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ścieków do urządzeń kanalizacyjnych niebędących w jego posiadaniu stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest obowiązane do zawarcia umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków z osobą, której nieruchomość została przyłączona do sieci i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy.
Umowa powinna zawierać (elementy obligatoryjne!) w szczególności postanowienia dotyczące:
1) ilości i jakości świadczonych usług wodociągowych lub kanalizacyjnych oraz warunków ich świadczenia;
2) sposobu i terminów wzajemnych rozliczeń;
3) praw i obowiązków stron umowy;
3a) warunków usuwania awarii przyłączy wodociągowych lub przyłączy kanalizacyjnych będących w posiadaniu odbiorcy usług;
4) procedur i warunków kontroli urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych;
5) ustaleń zawartych w zezwoleniu, o których mowa w art. 18 (zapis ten należy rozumieć w sposób dosłowny, tj. wszystkie elementy powinny znaleźć się w umowie, tj.:
a) oznaczenie przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, jego siedziba i adres,
b) data podjęcia działalności,
c) przedmiot i obszar działalności,
d) wymagania w zakresie jakości usług wodociągowo-kanalizacyjnych,
e) warunki, zakres i tryb kontroli realizacji zezwolenia i przestrzegania regulaminu, o którym mowa w art. 19 ust. 3 WodaŚciekU,
f) warunki wprowadzania ograniczeń dostarczania wody w przypadku wystąpienia jej niedoboru,
g) zobowiązanie do prowadzenia przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne racjonalnej gospodarki w zakresie działalności objętej zezwoleniem,
h) warunki cofnięcia zezwolenia,
i) warunki dotyczące okoliczności, w których zezwolenie może być cofnięte bez odszkodowania;
6) okresu obowiązywania umowy oraz odpowiedzialności stron za niedotrzymanie warunków umowy, w tym warunków wypowiedzenia.
Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkiem wielolokalowym lub budynkami wielolokalowymi, umowa jest zawierana z ich właścicielem lub zarządcą. W sytuacji zatem, gdy odbiorcą wody jest spółdzielnia czy wspólnota mieszkaniowa, dostawca wody obciąża ją na podstawie wskazań licznika głównego znajdującego się na wejściu przewodu zimnej wody do budynku, a rozliczenia za usługi świadczone przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne odbywają się na podstawie określonych w taryfie cen i stawek opłat za wodę oraz abonamentu za wodomierz główny.
Zarząd jest obowiązany dokonać rozliczenia poszczególnych właścicieli lokali. Szczegółowe zasady tego rozliczenia wspólnota czy spółdzielnia mieszkaniowa ustalają, wprowadzając w drodze uchwały regulamin rozliczania kosztów zużytej wody i odprowadzanych ścieków.
Kwestie dotyczące określenia warunków rozwiązania czy wypowiedzenia umowy o zaopatrzeniu w wodę i odprowadzenie ścieków powinny wynikać z umowy pomiędzy odbiorcą a przedsiębiorstwem wodno-kanalizacyjnym.
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.