Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Współpraca z biurem rachunkowym to dla wielu przedsiębiorców kluczowy element prowadzenia działalności. Mimo ogólnego zadowolenia klientów – aż 51% respondentów badania z 2024 r.: „Perspektywa biznesu we współpracy z biurem rachunkowym - wyzwania i oczekiwania przedsiębiorców” deklaruje satysfakcję z obecnej współpracy – nadal istnieją wyzwania, które wpływają na jakość relacji. Nieterminowość, brak przypomnień o rozliczeniach i utrudniona komunikacja to tylko niektóre z problemów, z którymi mierzą się przedsiębiorcy. Jakie są największe bolączki i jak biura rachunkowe mogą je rozwiązać?
Badanie wskazuje, że nieterminowość i brak przypomnień o rozliczeniach to dwa największe problemy, na które zwraca uwagę 15% respondentów. Te opóźnienia mogą prowadzić do poważnych konsekwencji, takich jak naliczanie kar za przekroczenie terminów podatkowych czy utrata zaufania do biura rachunkowego.
Innym istotnym problemem jest utrudniona komunikacja – wskazana przez 13% badanych. Dla przedsiębiorców kluczowa jest szybka reakcja na ich pytania oraz możliwość łatwego kontaktu z biurem. Z kolei brak bieżącego dostępu do dokumentów i informacji finansowych wskazuje 9% respondentów, co podkreśla rosnącą potrzebę korzystania z nowoczesnych technologii.
Największe trudności przedsiębiorców we współpracy z biurami rachunkowymi
Jak poprawić jakość współpracy? Przedsiębiorcy wskazali kilka kluczowych obszarów, które mogłyby usprawnić relacje z biurami rachunkowymi. Najczęściej wymieniane to:
Kobiety częściej niż mężczyźni podkreślają znaczenie dedykowanego opiekuna (24% vs 18%), co może wynikać z potrzeby większej personalizacji kontaktu. Z kolei mężczyźni częściej zwracają uwagę na konieczność wcześniejszego informowania o rozliczeniach (27% vs 18%).
Czego przedsiębiorcy oczekują od biur rachunkowych w komunikacji?
Nowoczesne technologie mogą znacząco poprawić jakość współpracy z biurami rachunkowymi. 78% respondentów chciałoby mieć bieżący dostęp do dokumentacji finansowej swojej firmy. To rozwiązanie może wyeliminować problem braku informacji na temat aktualnego stanu finansów firmy i pozwolić przedsiębiorcom podejmować bardziej świadome decyzje.
Kolejnym krokiem w usprawnianiu współpracy jest automatyzacja procesów księgowych. 28% przedsiębiorców wskazuje na potrzebę automatycznego księgowania i minimalizacji ich własnego zaangażowania w procesy księgowe. Dzięki temu biura rachunkowe mogą efektywniej zarządzać czasem i skupić się na doradztwie dla klientów.
Przedsiębiorcy korzystający z bieżącego dostępu do dokumentów finansowych
Raport pokazuje, że kluczem do długotrwałych relacji z przedsiębiorcami jest nie tylko wysoka jakość usług, ale także umiejętność dostosowania się do ich zmieniających się potrzeb. Biura rachunkowe, które inwestują w technologię, poprawiają jakość komunikacji i oferują spersonalizowaną obsługę, mają szansę zyskać lojalność klientów.
Przedsiębiorcy oczekują biur rachunkowych, które będą nie tylko obsługiwać ich formalności, ale także pomagać w rozwoju biznesu. Dostosowanie się do tych wymagań to krok w stronę budowania trwałych, opartych na zaufaniu relacji. Dla biur rachunkowych oznacza to konieczność inwestowania w nowoczesne rozwiązania i rozwijania umiejętności proaktywnego reagowania na potrzeby klientów.
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.