Pytanie:
Spółka z o.o. zamierza sprzedać budynek, który służy działalności gospodarczej. Budynek został przyjęty do użytkowania w 1988 roku. Od 1 stycznia 2000 roku nie nastąpiły żadne zmiany w wartości początkowej tego środka trwałego. Nie posiadamy zapisów z lat 1988-2000. Czy jest obowiązek posiadania ewidencji tego środka trwałego z lat 1988-2000? Czy przy sprzedaży wystąpi VAT należny? Czy można skorzystać ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 lub 10a ustawy o VAT? Nabywcą będzie inna firma podatnik VAT - czy u niej VAT naliczony będzie podlegał odliczeniu?
Pozostało jeszcze 83% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.