Pytanie:
Wynajmowaliśmy jako firma lokal biurowy. W umowie zawarte było postanowienie, że „najemca wpłaca kaucję w wysokości 3.000 zł. Kaucja stanowi zabezpieczenie ewentualnych roszczeń z tytułu zniszczenia lokalu ponad normalne zużycie w trakcie używania oraz zabezpieczenia wszelkich należności finansowych.” Takie zniszczenia miały miejsce i kaucja została przeznaczona na ich rozliczenie. Czy w takim przypadku należy wystawić fakturę VAT, czy notę księgową? Jedna i druga firma jest vatowcem.
Pozostało jeszcze 87% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo