Pytanie:
Firma chce wycofać z ewidencji środków trwałych samochód ciężarowy na użytek własny. Pojazd jest w złym stanie i nie można go sprzedać. Został odliczony VAT 100% za zakup środka oraz w 100% zamortyzowany. Jak teraz wycofać ten środek z ewidencji i jak przenieść go na własność prywatną wspólnika? Jakie dokumenty muszę posiadać, by to zrobić oraz czy czeka go naliczenie podatku i odprowadzenie do US? A co, jeśli jednak po przekazaniu go na cele prywatne, udałoby się go sprzedać? Co czeka wspólnika w związku z tymi operacjami?
Pozostało jeszcze 72% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo