Rozliczanie sprzedaży z usługą Smart Allegro

Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Dodano: 29 lipca 2019
Pytanie: Biorąc pod uwagę liczne rozbieżności związane z usługą Smart Allegro oferowaną przez tę platformę transakcyjną, chciałbym zapytać o poprawną formę jej rozliczania (na gruncie VAT jak i CIT), zarówno od strony sprzedawcy oraz kupującego. Jak postępować w przypadku zwrotów? Zgodnie z formularzami i regulaminami Allegro, Kupującemu zwraca się kwotę transakcji pomniejszoną o koszty przesyłki. Allegro nie daje możliwości zwrócenia im tej kwoty. Czy będzie to pozostały przychód operacyjny spółki? Czy w przypadku kupującego - można ująć w kosztach całą wartość netto z faktury. Podobnie jeśli chodzi o VAT - czy można odliczyć całość z takiej faktury, czy trzeba go pomniejszyć o VAT, którym opodatkowana jest wysyłka? Czy dowodem na poprawność powyższego rozliczania takich faktur może być regulamin usługi Smart Allegro?

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Tomasz Krywan

Autor: Tomasz Krywan

Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz