Pytanie:
Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie usług rachunkowo-księgowych. Usługi te polegają m.in. na prowadzeniu ksiąg przychodów i rozchodów, sporządzaniu niezbędnych deklaracji podatkowych na rzecz firm. Ponadto osobom fizycznym nieprowadzącym działalności wypełniam zeznania roczne, których jednak nie podpisuję w imieniu klientów. Jest to obrót w granicach 1.000 zł rocznie. W I kwartale 2015 r. była interpretacja, że świadczenie usług w zakresie sporządzania zeznań podatkowych na rzecz osób fizycznych spowoduje obowiązek ich ewidencjonowania w kasie rejestrującej bez względu na wysokość osiągniętego obrotu. Od 1 marca 2015 r. zainstalowałam kasę fiskalną, a później o ile dobrze pamiętam w kwietniu 2015r. Minister Finansów wydał interpretację, że biura rachunkowe, skoro nie przekroczyły limitu obrotu dla osób fizycznych to nie muszą mieć kasy fiskalnej i jeżeli ktoś kupił to może ją zwrócić i nie musi prowadzić ewidencji za pośrednictwem kasy fiskalnej. Ja nie zwróciłam kasy, ponieważ nikt już jej nie chciał przyjąć z powrotem, ponadto odliczyłam ulgę z tytułu zakupu kasy w wysokości 700 zł, którą też musiałabym zwrócić. Obecnie minęły 4 lata od dnia zakupu i fiskalizacji kasy, nadal mam obrót dla osób fizycznych roczne 1.000 zł. Czy mogę teraz zlikwidować kasę fiskalną?
Pozostało jeszcze 47% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo