Pytanie:
Prowadzę działalność handlową (sprzedaż AGD). Otrzymałam dotację z urzędu pracy na 18.000 zł. W rozliczeniu przedstawiłam fakturę VAT na zakup środka trwałego brutto 18.900 (netto 15.365,85 zł i VAT 3.534,15 zł). Jednocześnie zadeklarowałam w urzędzie pracy, że rezygnuję z prawa do obniżenia o podatek VAT, bo w przeciwnym razie zgodnie z umową zobowiązana bym była oddać VAT do urzędu pracy. Czy w takim przypadku mogę odliczyć VAT naliczony z faktury? Według mnie nie, ale na infolinii podatkowej powiedziano mi, że mogę dokonać takiego odliczenia. Jak rozliczyć te transakcje w PKPiR? Według mnie 18.000 zł to pozostały przychód, a kwota brutto z faktury (bo nie odliczyłam VAT) to koszty jednorazowej amortyzacji (samochód ciężarowy).
Pozostało jeszcze 62% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo